29 April 2010

working :)

Bila aku balik kerja, aku mesti nak buka blogspot gua dulu. 
Tak kiralah aku penat mcm mane pon, aku mesti nak buka hari2.
kdg2 kalau aku tak menulis pun aku seronok baca orang punya kisah.
Kisah aku utk hari ini aku nak cerita tentang fasa kerja aku yg dah 3 hari aku sebagai pekerja di sushi king, jusco tebrau :)
Masa first time masuk, aku takde la nervous sgt just aku menantikan apa la tugas aku hari nie.
Mula2, aku rasa mcm kena dera pon ada haha yelah org arah aku sana sini.
nak marah ? aku ada hak pulak. diam saja haha
Hari ke-2 aku penat gila nak mati.
entah kenapa smlm ramai gila customer, sampai tak terlayan aku.
nasib baik laa bila wktu solat jea aq dapat cabut pegi surau beribadat and rehat2 kan kaki yg lama nak mampus berdiri tuh.
tapi kan, aku rasa seronok dapat tgk macam ragam org yg aku jumpa.
Bila aku kerja, aku lupa segala problem aku. 
ada customer yg dtg dgn family mereka dgn wajah happy, ada yg duduk melangok mcm fikirkan masalah mereka, ada yg duduk berborak pasal bussiness and others.
secara tak langsung, aku terhibur tgk gelagat manusia dlm sushi king tuh :)
rasa macam aku takdelah malang seperti yg aku sangka, ada lg yg lebih malang dr aku kan ?
Sudah 3 ari aku kerja, 3 hari tuh jugak laa ada customer baby kembar.alahai comel.
ada 1 baby tuh but not twins sgt sgt comel okayyy ? geram rasa nak cubit cubit pipi dia.
time parents dorunk tgh busy makan, aku dapat pegang  baby tuh. ishhh geram sgt sgt rasa nak bawa balik jea haha :D
dulu aku bukan suka sgt dgn budak kecik nie, maybe umur dah makin meningkat makin matang laa saya. poyoooo ;p 
The conclusion is aku suka apa yg aku buat skrg. even penat mcm mana pon, 
at least aku nak lari dr masalah aku. malas la fikir. buat serabot otak jea.

niat di hati rasa nak belajar memasak tp aku malu nak tanya. hee
bukan sebelum nie tak pernah tp takdela smpai yg berat2.
aku fikir kat u nanti ta kan aku nak beli jea, msti kena masak juga.
plus errr one day aku akan berkeluarga juga samada cepat /lambat.
ta kan aku nak bg dorunk makan nasi jea, ahahaha 
bila aku cerita aku nak belajar tuh buat nie dorunk kata aku dah byk berubah. 
heee, sbb saya kan dah matang haha perasan kau ! tq :)

No comments: