02 February 2013

Nippon Paint Tools

Setiap kali petang sambil teman ibu tengok telenovela adalah perbincangan antara ibu dan anak atau lebih spefikasi perbincangan orang perempuan tentang projek raya tahun ni. Antaranya raya tahun ni baju raya tema color apa? perabut nak tukar? langsir color apa nak match dengan perabut? dan banyak lagi. I sendiri pun asyik fikirkan projek raya untuk bilik I sendiri. Disebabkan tahun lepas ayah dah janji nak tukar cat, I dah banyak buat research warna cat apa pula.
 






















Memandangkan sekarang I dah reach 21 tahun, I rasa dah tak berapa nak sesuai sangat bila bilik sentiasa nak pink. One more thing, ianya terlalu common bila bilik perempuan mesti color pink. Am I right? So, fikir punya fikir I think brown mix gold pula. Maybe it looks more matured. Selain search dari goole search untuk cari ilham, I search di website Nippon Paint Malaysia and guess what? Nippon website ada sediakan laman khas untuk pengguna reka sendiri cat bilik. 


















 klik di Tips & Tools > Paint Guru > Select Colours

























Ada 10 steps yang anda semua kena buat it just for fun!

Selain daripada boleh tolong kita untuk pilih tema apa yang sesuai, ada step yang anda perlu masukkan saiz bilik anda, so mereka akan estimate untuk anda  berapa banyak liter cat yang diperlukan dan jenis cat apa yang sesuai yang boleh direcommend sesuai untuk bilik. Sekadar berkongsi maklumat dan selamat mencuba bagi sesiapa yang rasa nak tukar mood untuk cat bilik :)

No comments: