25 February 2013

DEAR ERNIE...

Baru dapat nak updated sebab dah beberapa hari keyboard laptop rosak, hanya gunakan samsung tab untuk online. Selasa lepas akhirnya erni datang Johor. Mulanya masa talking on the phone erni kata nak datang JB, I tak fikir ouh serius? But another day erni call I tanya nak beli tiket pukul berape? I terdiam kejap. You serius ke nak dtg JB? "Hey, I dah kat terminal bas ni nak beli tiket datang JB lah!" Gosh, mean you reallyyyy serious :) Haha I memang terperanjat habis. Pelan asalnya mid-februari nak pergi Genting Highland terpaksa delay cuz dato' fared still sibuk dengan schedule dia. Its okay we understand. So, tiga hari dua malam erni di rumah I, bawa ke tempat-tempat sekitar JB. 

---------------------------------------------- Johor Premium Outlet--------------------------------------------

























Sepanjang berjalan ke sana ke mari banyak berpandukan google maps hehe. Nasib baiklah ada google maps. Seriously I pandai drive tapi I memang cukup failed dalam bab menghafal jalan di JB. Kalau setakat nak ke JPO saja mmg hafal, tapi sbb nak ke skudai dulu baru JPO terus failed!












































































Disebabkan Mr. ini I kena berpandukan google maps untuk ke skudai. Nasib baik erni yang jadi voice direction. Ha chimie after this you belok kiri, nampak selekoh belok kanan, pusing situ, pusing sini. Haha I ni yang tak sure memanjang "betul ke ni belok kiri?" "Erni jalan straight je eh?"




















































About jumpsuit, I dah lama cari jumpsuit yang sesuai dengan ketinggian I. Dulu masa pergi KL dengan erni banyak tempat I cari but mostly banyak yang sesuai untuk si tinggi. Dengan ketinggian macam I ada tapi tak berkenan dengan printed pula. Masa shopping seorang diri, suddenly ternampak jumpsuit, then kononnya saja nak berangan dlm fitting room. Finally, jatuh cinta with this jumpsuit.

Everyday sales only in JPO.

---------------------------------------------Danga Bay + Bazar JB----------------------------------------------

Malam sebelum esoknya erni balik I bawa erni ke Danga Bay dan Bazar JB. Still used google maps tapi direction yang dibagi memang guna jalan jauh. Kalau hafal jalan, sekejap sampai. Tapi pusing punya pusing, tengok jam di dashboard urm dekat 1 jam juga nak ke sana. Hujan yang lebat dengan pandangan mata I yang rabun ni tak berapa nak awas dengan kereta depan. Tawakal ajelah!

 Act cute even not.

Bazar JB.

Selain dari tempat-tempat di atas, bawa erni pergi Aeon Tebrau, my favourite shopping mall sebab selalunya you dengar I bercerita masa kita diploma dulu, dapatlah jumpa Ani, lepak dengan ani sekali dekat mamak. Then, bawa erni pergi Pasar Khamis iaitu syurga kain, tudung, baju kurung murah yang dekat dengan rumah. Sempat I dengan erni grab beberapa helai baju kurung untuk next semester...Btw, dear erni thank you for this present. Since our age dah masuk 21 even still not officially 21, we will keep forever 21. Love you...

5 comments:

Nina Mads said...

Bestnya JPO tu.. lebih kurang Alamanda je. Teringin nk pegi someday

Unknown said...

Siapakah lelaki itu?

AFIQAH RAZAK said...

Hanafi lah :D
AHAHA takkanlah kau tak boleh cam dari blkg.
dia sibuk sgt nak ikut aku g JPO arituh

Unknown said...

aku tak pernah nampak dia berambut begitu. haha

AFIQAH RAZAK said...

hanafi dulu tak sama seperti hanafi yg skrg. skrg dah pandai bergaya, awek keliling pinggang ahaha :D