18 May 2012

Man

kehidupan sekejap bahagia sekejap derita. Bila datang bahagia aku mengucap syukur teramat sebab aku masih menikmati kebahagiaan di samping orang yang aku sayang. Bila datang sedih dan duka aku masih mampu senyum sebab aku seorang yang heartless. walaupun hal yang ditimpa boleh buat aku terjatuh, aku masih boleh dikatakan cool lagi. Ada juga terasa normal ke tak normal aku ni? sampai something yang heart attack pun aku boleh chill babe. Minggu lepas aku masuk seminar, orang sekeliling aku semua menangis bila penceramah cerita pasal pengorbanan ibu bapa tapi aku, serious no feeling. kawan aku sasa cakap are you normal chimie? kawan belakang aku dah teresak esak tapi aku tak juga air mata jatuh. Pernah tak terfikir disebaliknya? Memang aku tak menangis tapi aku tahan hati aku jangan bagi menangis sampai satu tahap aku rasa aku tak boleh bernafas sebab dada terlalu sempit tahan air mata. Jujur aku memang ego. ego aku tahap dewa. Tapi untuk hari ini sesuatu buat aku down lagi. aku masih sama bertahan dan menangkan ego aku jangan menangis. aku cuma minta ada yang datang cakap dekat aku "Afiqah, you should calm, chill la babe". satu perkara yang yang aku masih bertahan sampai sekarang orang sekeliling yang terlalu sayangkan aku. Teringat ayat putera, "kau patut beruntung sebab ada dua lelaki yang tersangat sayangkan kau". untuk aku, aku sangat beruntung sebab ada ramai lelaki yang betul-betul sayang aku. Sentiasa jaga kebajikan aku, sentiasa melayan merajuk aku yang ntah pape, sentiasa sabar dengan perangai aku yang keras kepala. Demi allah, aku sayang kesemuanya- ayah, tiga hero-afizul, afian, afizudin, apis gemok :p, dan putera.

Putera aku minta maaf tak reply mesej kau arituh.
he: saya sayang awak, awak sayang saya tak?
me: demi allah saya sayangkan putera shafiq arjuna.
(itu yang sebenarnya aku nak reply, tapi something happen at the time)

Apis pukul 12 lebih call.
he: chimie,  aku ada berita gembira nak bagitau kau. result aku dah keluar. aku dapat 3.5 above. kau perempuan yang aku nak bagitau dulu tau. 
me: mok, congratulation :)
(walaupun aku tau sebenarnya kau nak tuntut hadiah dari aku kan? hahahaha)

Adam balik dari kerja.
he: saya minta maaf sebab saya jarang contact awak. saya terlalu penat lepas balik kerja. tapi saya takkan lupa untuk setiap hari mesej untuk tanya khabar. awak sihat?
me: terima kasih sebab jaga saya macam baby :)

Ayah kadang-kadang call.
he: kakak ada duit? kesian anak perempuan ayah seorang ni.
me: kalau ayah tanya memang kakak akan sentiasa jawab takde duit. Hahahahaahaha
(Banker paling terbaik)

No comments: