01 February 2011

About Privacy.

Once masa kita baru buat blog kita dah tau risiko yang perlu kita ambil bila buat blog.
Kita punya life semua orang boleh tau semua orang boleh access & tengok.
ouhh orang nie hari nie pergi tempat tuh tempat nie.
ouhh orang tuh hari nie tengah happy, esok sedih.

makin lama makin ramai followers yang follow blog I. Terima kasih pada semua followers even my blog nothing okay. Its just about my life yang sometimes misearable. Bila ramai followers I tau kiranya ramai orang yang akan tau I hari nie mcm mana, pergi tempat mana. I sedih ke happy ke. Sometimes I happy bila ada yang jumpa I say yang diorang happy baca blog I. sometimes dengan jujur ada rasa tak selesa disitu. Bila orang access to my blog I tak tau pun orang tuh siapa melainkan ada yang datang bagitau kata "chimie semalam I buka blog you". Then baru I notice yang you buka blog I. setakat nie orang yang I tau memang sentiasa akan buka blog I adalah ayah I, putera, apis, cikgu sekolah rendah I. Itu memang I tau sgt sgt. Haha

apa yang I nak tekankan kat sini pasal my privacy. kadang-kadang pernah terfikir nak private jea my blog. so cuma orang yang I invite jea dapat baca tapi kadang-kadang rasa macam tak perlulah kott. Kadang-kadang I malu bila orang jumpa depan I cakap dia baca blog I. Its happen dua hari lepas masa I pergi library nak print assignment. Then ada abang library kat situ tegur I panggil chimie. Bila I tanya macam mana tau nama I chimie padahal kalau orang yang tak berapa rapat dengan I akan panggil afiqah. Abang library tuh cakap dia baca blog I. Sumpah malu teramat sangat sampai blushing. Terus cakap dengan kaka jom keluar dari library. klau dah sampai abang library pun baca I terus I fikir I perlu private !

tapi unfair rasanya untuk orang lain. cuma lepas nie I minta kalau ada yang bukan followers, tapi baca blog I juga minta janganlah bagitau kat I yang you baca. I maluuuuu sgt sgt dear. Sebenarnya bila I tulis kat blog I tak sedar pun yang  sometimes kejap emotional, kejap okay. Kalau you baca yang happy jea okay tape. Tapi ada yang datang kat I tanya "chimie kenapa you nangis semalam", "chimie you sayang siapa nie ?". Haha malulah. then sebelum terlupa kadang-kadang I ada tulis macam nukilan and whatsoeever. Its doesn't mean I ada boyfriend. Kan I ada mention just nukilan. Ini ada juga yang jumpa I tiba-tiba " chimie ada boyfriend tak nak bagitau". Adoi nak tergelak. ada yang lagi dasyat " dah ada boyfriend, bila nak kahwin?". Hahaha dear I dah lama tade boyfriend.

lagi about privacy macam post yang lepas lepas I ada mention tentang blog kedua yang akan I buat. I memang akan buat blog kedua tapi yang kedua memang I akan private for many reasons. sesiapa yang I invite kiranya orang tuh orang yang I percaya. I still using blog nie don't worry :)


I'm using different style of Hijab learn from amenakin youtube. 
sometimes its boring when you go out using the same style.
nampak kelakar or okay ? because for me nampak bulat sangat kott.
earing* credit to Apis Hehe :)


Hari nie I hebat sangat tidur dari 12 tengahari smpai 5 petang.
Terjaga sekejap bila ada yang hantar mesej then bamm tidur balik.
I jarang tidur petang tapi once dah tertidur memang sangat lama.
maka malam saya beroperasi untuk tak tidur buat assignment. 

2 comments:

~SYAZ~ said...

comel!!!
syaz suke fesyen baru yg chimmie pakai..

ha??abg library pon baca la blog chimmie..

:)

AFIQAH RAZAK said...

yelah, malu tau chimie.