21 November 2010

Dan Kalau Boleh ..

kalau boleh nak jadi macam bunga ros. Orang Pandang bunga tuh cantik sangat rasa nak
pegang tapi tak boleh sebab durinya sangat tajam. Dengan tuh orang akan berhati-hati untuk pegang. Macam manusia orang takkan sewenang-wenangnya ambil kesempatan kat kita dan kalau pun orang tuh nak ambil kesempatan mungkin mereka di luar sana akan fikir dulu.

Kalau boleh nak jadi macam ulat/cacing.Manusia tengok cacing sangat menggelikan tapi setengah cacing berguna untuk manusia. Dalam kehidupan manusia pun sama juga. Aku nak jadi berguna macam cacing walaupun geli tapi ada manfaat untuk orang lain.

Kalau boleh nak jadi macam burung. Burung boleh terbang ke mana dia suka pagi petang malam.Hidup burung sangat bebas di angkasa. Bila burung lapar mereka akan terbang untuk cari makan. Macam tuh juga aku nak seperti burung. Bila aku ada masalah aku harap aku dapat terbang lari dari segala masalah yang melanda tanpa menangis.

kenapa masih ada orang sekeliling hanya pandai senyum di hadapan tapi tidak di belakang aku ?
Kenapa masih ada yang ambil kesempatan dengan aku yang mudah percaya orang ?
kenapa masih ada yang sentiasa suka air mata aku mengalir untuk mereka ?
kenapa masih ada yang datang bila kesusahan tapi tak datang masa kesenangan ?

apa kau orang nak dari aku sebenarnya ?
aku tersangat penat menahan semua nie.
semuanya aku simpan dalam hati dengan kemas.
kadang-kadang rasa nak meletus tapi ...
perasaan sayang mengatasi lebih dari segalanya.
Terima Kasih semua.

ps: I can't wait watching Harry Potter and Deathly Hallows this wednesday maybe.

No comments: