14 March 2010

soal jurusan/kerjaya ?

Aku pening pening dgn jurusan apa yang aku nak pilih sekarang.
Situasi ni mengingatkan aku time mula2 aku nak pilih science stream or art stream kat skola ?
Berlaku balik hal2 mcm nie dalam life aku.Nnti lepas dah habis belajar,pening memikirkan kerja apa pulak yang dapat.grrr mcm nie ke situasi org dewasa berlaku dulu? Aku naik rimas pulak bila macam2 sgt org bagi pandangan nie.kejap amek yg nie,kejap amek yg tuh.Ni tak boleh ! itu boleh ! 
Aku terlalu kecewa sgt sbb aku tak dapat sambung belajar jurusan yang aku minat undang-undang ;(
Aku terpaksa lupakan apa yang aku minat sbb tak menepati syarat khas yg dikehendaki.Bengang ? Kecewa? dah tak tau nak ckp mcm mane.Btw,aku mula anggap ada hikmah di sebaliknya.Mungkin kekuatan aku bukan di bidang tuh,dan mungkin kekuatan aku lebih terserlah dalam bidang lain.Who knows ? :) Let's think positive!

8 pilihan yang aku apply untuk FASA 2:
-ASASI UNDANG-UNDANG (just try)
-DIPLOMA KIMIA PERINDUSTRIAN
-DIPLOMA KOMUNIKASI DAN MEDIA
-DIPLOMA FARMASI
-DIPLOMA PENGURUSAN PELANCONGAN
-DIPLOMA PENGAJIAN PERNIAGAAN
-DIPLOMA PENGURUSAN PEJABAT
-DIPLOMA MIKROBIOLOGY

Sejujurnya aku terpaksa memilih semua nie.Ini semua bukan kehendak aku.Harap apa2 pun jurusan yang aku akan pilih nanti akan datang minat dgn sendirinya.Insyaallah :)


No comments: